2011 m. vasario 21 d., pirmadienis

Apie pirmąją meilę



Ar atsimentate savo pirmąją meilę? Tiksliau, pirmąjį susižavėjimą. Tą vaikišką naivų idealizavimą.
Mano pirmasis susižavėjimo objektas buvo rusų imperatorius Petras I. Atsimenu, turėjau labai gražią knygą apie Rusijos istoriją su daug nuostabių paveikslėlų. Pati knyga buvo angliškai. Bet tuo metu aš vis tiek nemokėjau skaityti. Tik žiūrinėjau paveiksliukus ir be perstojo klausinėjau tėvų "kas čia?", "o kas čia?". Ir buvo ten aišku didelis skyrius apie Pertą Pirmąjį. O jis toks įspūdingas vyras buvo - kaip ne kaip vien ūgis 204 cm. Net šiais laikais nežemas būtų, o tada iš vis ohoho! Ir visas toks išpūstakis, toks visas veržlus ir energingas. Tamsiaplaukis garbanius su ūsiukais. Na ką tu - aišku, kad paverge mano vaikišką širdelę.
O dar paveiksliukai ten visokie - kaip jis mokosi laivus statyti, kaip tekina prie staklių, kaip geležį kala... Ir kaip šiandien atsimenu, klausiu tėčio: "O jei jis imperatorius, tai kodėl taip paprastai apsirengęs ir kalviu dirba?". Ir paaiškino man tėtis, kad nors Petras ir buvo imperatorius, bet labai viskuo domėjosi, žingeidus buvo. Ir viską norėjo savo rankom išmokti. Darbštus buvo be galo ir energingas. Ir staliaus amato išmoko, ir valstbę valdyt spėjo. Ir laivyną įkūrė, ir sostinę naują pastatė.... Na tokio paaiškinimo man užteko, kad įsimylėt Petrą iki ausų. Kur gi tau - toks šaunuolis...
Aišku, nutylėjo mano tėtis, kad Petras buvo žiaurus, kad jo sostinė pastatyta ant žmonių kaulų. Kad despotas buvo ir valdė negailestingai. Kad buvo alkoholikas besaikis ir linksminosi žemindamas aplinkinius. Na, bet vaikui tokių dalykų juk nesakysi.
Realaus Petro aš tikrai neįsimylėčiau. Bet tokia va mano pirmoji meilė....
Paskui dar buvo D'Artanjanas, Tomas Sojeris... Vėliau berniukai iš klasės, kurie tampė kasytes... Žodžiu, viskas kaip ir turi būti.


2 komentarai:

  1. Mano pirmoji meilė buvo mano klasiokas. Tada mums buvo po 7metus. Net tada aš draugų nelabai daug turėjau, o su juo kartu mes sėdėdavo, piešdavom, konstravom mašinytes. Ir pirmą kartą pasibučiavom klasės rūbinėj (po to vaikščiojau visą dieną paraudusi). Taip draugavom kokius tris metus. Tada jis išsikraustė ir tik po daug metų aš jį sutikau. Pamatėm vienas kitą ir nuraudom. Graži mano pirmoji meilė buvo: be sudaužytos širdies, be jokio gašlumo ar išdavyščių. :) Malonu savo pirmąją meilę tokią gražią dieną prisiminti. :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. o aš vienai ankstyvai meilei įspyriau ir praskėliau antakį. :)

    AtsakytiPanaikinti