2013 m. sausio 23 d., trečiadienis

11

Reikia galų gale atakyti į 11 Aušros klausimų, o tada tęsti faktų apie save poryjimą. Sveiki atvykę į mano verbalinio egzibicionizmo koplytėlę. Faktų aš jums prigremšt galiu iš krištolo tyrumo bambos gelmių, o žmogus laukia atsakymų.

1. Ką pakeistum savo išvaizdoje, jei tik galėtum?
- Galiu ir keičiu. Nusprendžiau grįžti į savo naturalią spalvą, kol dar ne visai žilė barzdon.


Atauginėja. Čia prieš porą savaičių.
Dabar jau galima nukirpti raudonus. Palikti natūralios riešuto aka lieutiviškos pilkosios spalvos trumpus su raudonais galiukais.
Bus įdomu žiūrėti į veidrodį.

2. Šiuolaikinis vizualinis menas: nesąmonė, kurią gali "ir pats padaryti", ar nesuvokiamai paprastas, bet genealus dalykas? (Klausimas, dėl kurio aš su savo vyru ginčysiuosi visą likusį gyvenimą..)

- Išmokite teisingai formuluoti klausimus, susipažinkite su medžiaga ir nereikės ginčytis. Galėsite diskutuoti. O tai kur kas produktyviau ir maloniau smegenams.
Ir kodėl jei "gali pats pasidaryti" tai jau "nesąmonė"? Nenuvertinkit savęs.
Anglų kalboje yra du atskiri terminai "modern art" ir "contemporary art". Kurie į lietuvių kalbą dažnai verčiami, ypač šnekamojoje kalboje, kaip "šiuolaikinis menas".
Pasiskaitykite kad ir tą pačią banalią Wikipediją. Pradžiai užteks.
Šie du sąlyginės meno istorijos epochos persidengia - modernusis menas grubiai tariant prasidėjo su impresionizmo aušra, 19 a. pabaigoje ir tęsėsi iki 1980-ųjų ar pan.
Contemporary art - šiuolaikinis menas - tradiciškai mieruojama nuo Antrojo Pasaulinio karo pabaigos iki-ki-ki dabar.
Tai yra begalės skirtingų stilių - popartas, ekspresionizmas, optinis menas, grafiti, skaitmeninis menas, instaliacijos, žemės menas, neo-klasicizmai ir kas tik nori ir nenori.
Vizualusis menas apima piešimą, tapybą, grafiką, fotografiją, skulptūrą ir kt...
Dabar jūs manęs klausiate - ar per visus šituos metus sukurti milijonai meno kūrinių yra arba šūdai arba šedevrai?
Aš į tokį klausimą negaliu duoti atsakymo.
Ne tik mene, bet visame kame apibendrinimai yra klaidingi. Iš kategoriško mąstymo geriau išaugti kartu su jaunatviniais spuogais, nes naudos iš jo jokios, o žala didelė. Gyvenimas ne juodai baltas, nevienareikšmis ir priklauso nuo daugybės kintamųjų. Kas gerai vienu atveju, labai blogai kitu.
Atsiprašau, jei mano atsakymas šiek tiek aštrokas, bet tai vis gi mano duona kasdieninė, o tik ne profesionalams viskas yra paprasta ir be išlygų.
Paveiksliukų šia tema paieškosiu kitą kartą.
Dabar laikas miegoti.

3. Pats skaniausias dalykas, kokį teko suvalgyti?

-Aš stengiuosi viską valgyti skaniai.
Būna ir nelabai. Bet retai.
Mėgstu baklažanus, persikus, avokadus... Dėl skydliaukės pamišimo ryju daug saldėsių. Beveik kasdieną sukemšu po puskilį teramisu. Gerai. Tai dabar mano dietos vinis. Ir Haribukai. Bet šiaip... mamos keptos bandelės...
Planas pirkti sulčiaspaudę ir duonkepę.


4. Kokią dainą dažniausiai dainuoji?

-Dažniausiai dainuoju Nai-naaaa-nai-na-na-naaaaa ir Nai-NAI-nanananananana-NAI-nanananana arba Nai-na-nai-nainai-narana-rana


5. Kokio dalyko visiškai nenori niekada ir jokiais būdais gauti dovanų nuo antrosios pusės? O gal jau esi tai gavusi?

- Kaip sakė nepakartojama Faina Ranevskaja: "Antrą pusę turi smegenys, šikna ir tabletės. O aš iš pat pradžių pilna."

Nenoriu nieko pagaminto/uždirbto neetiškai. Pvz. deimantų ir auksų - iš išprievartautos/apnuodytos žemės... Na taip, tie patys kaliošai irgi  gimdami prievartavo/nuodyjo žemę, bet bent jau nėra tos kompleksuotos patetiškos pompos. Ir naudos daugiau. Dovanokite man kaliošus, mielieji.

6. Ar rūšiuoji šiukšles?
-Taip.

7. Kokių daiktų turi daugiau nei šimtą?
-Knygų

8. Ar esi taupus žmogus?
-Ne.

9. Kokios spalvos Tavo kambario sienos?
-Bjaurios.
Turiu Mongolijos vėliavą ant sienos.
Neklauskit iš kur.

10. Obuolys ar šokoladas?
-Morka.

11. Ko labiausiai bijai?
-Durnių.


7 komentarai:

  1. Duosiu paskaityti Tavo atsakymą apie šiuolaikinį meną savo vyrui (čia jis užsispyręs kartoja, kad tai nesąmonė... jam viduramžių menas gražu bei suprantama. Ir taškas. :DDD)
    Aštrūs atsakymai ir kvailus klausimus visada būna geri. ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Reiktų kalbėti apie atskirus autorius ir darbus. Butų konkrečiau. Dabar aš iš viso nežinau, ką butent jis turi omenyje. "Šiuolaikinis menas" per daug platu.
      Čia tas pats, kas klausti "šiuolaikinis sportas - komercija, pinigų uždirbimas ar sveikatos šaltinis?". Supranti, kad neįmanoma atsakyti į tokį klausimą.
      Viduramžių menas vidurbamžių menui irgi nelygu. Priklauso labai nuo šalies ir laiko.
      Pvz. Anglija turi savo meno epochas pririštas prie jos valdovų. T.y. Lietuvos ir Anglijos meno istorija visiškai skirtinga.

      Panaikinti
    2. Man ir pačiai būtų su savo vyru padiskutuoti šia tema, jei jis bent teiktųsi tuo menu domėtis.. Kartą nusivedžiau į ŠMC (net nepamenu kokia paroda ten buvo) - tai vaikščiojo visą dieną susiraukęs.. Arba žiūri į Majausko pieštą mano portretą ir sako, kad nei šis nei tas, bet jei tau mieloji patinka, tai turėkis... Ir su fotografija tas pats. Kartais būna labai sunku, kai mudu tokie skirtingi esam.
      Žinau, kad "šiuolaikinis menas" yra labai plati sritis ir tam, kad kažką apie tai pasakyti labai ilgai reikėtų kalbėtis, diskutuoti etc. Bet gal greičiau reikėjo paklausti ar iš viso domiesi bent kokia nors meno sritimi.. :)
      (kai reikia sugalvoti 11 klausimų kitiems žmonėms tai ir prigalvoji biesų visokių :/)

      Panaikinti
    3. Labai sunku civilizuotai ir racionaliai diskutuoti su žmogum apie dalykus, kurių vienas iš jų arba abu gerai neišmano.
      Nes "man taip atrodo" ar "man nepatinka" nėra argumentas. Kiekvienas turi teisę į asmeninę nuomonę ir skonį, bet tai ne argumentas diskusijoje. "Tau nepatinka? Gerai, gerbiu tavo nuomonę, o man patinka."
      Žinau, kad sudėtinga tokioje situacijoje. Jaunystėje turėjau vaikiną, kuris skaitė, kad visi fotografai tapo fotografais tik tam, kad į nuogas mergas galėtų žiūrėti...
      O dar yra žmonių rūšis, kurie ginčajasi dėl paties ginčo. Jiems svarbu pats procesas, o ne rezultatas. Jų pozicijos nepakeisti, o jei gerai įsprausi į kampą argumentais, neturės, kur dėtis, staiga sakys - tai aš to niekada ir nesakiau. O tu stovi ir galvoji - o tai su kuo aš čia kalbėjau?
      O radę gerą, neišsemiamą temą, nepaleis niekada. Menas ne matematika, galima ginšytis be galo be krašto.
      Taip, aš save skaitau menininke. Dabar daugiau mokinu kitus, nei pati kuriu. Bet jau knieti.

      Panaikinti
    4. Aš nestudijavau menų. Man labai dėl to gaila. Aš daugiau esu iš tų žmonių, kurie grožisi. Bet ne tik. Bandau dar suprasti kodėl ir kaip. Ir manau, kad tai nėra labai blogai. Manau, kad esu dar pakankamai jauna ir daug kur neprityrus, bet diskutuojant, domintis galima išmokti labai daug. :) Norėčiau, kad laikui bėgant ir mano vyras tai suprastų.
      O fotografuojamas nuogas kūnas dažniausiai nėra būna gašlus: čia priklauso labai daug nuo modelio, o po to nuo fotografo. Buvau modelis, žinau, ką tai reiškia.. Kūnas ne vien tik "papai ir šikna". Kūnas yra judesiai, šešėliai, jausmai, kuriuos išreiški ne tik veidu, bet ir visu kitu kūnu. Tai nuotaika, kurią turi pajusti iš savo dvasios gelmių, o tada leisti jei persigerti į savo odą.. ir tik tada fotografas gali padaryti tobulą nuotrauką.
      Norėčiau Tavo kūrinius pamatyti. ;)

      Panaikinti
  2. Šiek tiek užtruko, bet atsakymai yra. Gal naujasis stalas - įkvėpimo šaltinis? Jei taip, tai ir aš einu stalo pirkti, nes įkvėpimo darbuose pritrūkau:)

    AtsakytiPanaikinti